giovedì, gennaio 26, 2017

A Social Strategy: How We Profit from Social Media by Mikoaj Jan Piskorski

A Social Strategy: How We Profit from Social Media

My rating: 3 of 5 stars

Starting from the dilemma that Linked-In faced in 2005, the year of its foundation, going through all the more or less famous social networks like twitter, facebook and eHarmony, the author illustrates how the choice of the founders of these sites is based, eventually, in the only strategy that included the offer to provide users with lower costs and higher benefits, all using an equation that included meeting with different people for different reasons (depending on the site) and using appropriate strategies.
Interesting and clear.

Partendo dal dilemma che ha dovuto affrontare LInked-in dal 2005, anno della sua fondazione, passando attraverso tutti i piú o meno famosi social network, come twitter, facebook ed eHarmony, l'autore illustra come la scelta dei fondatori di questi siti si sia basata, in finale, solo sulla strategia che prevedeva di fornire agli utenti l'offerta con i minori costi ed i maggiori benefici, il tutto utilizzando un equazione che prevedeva l'incontro con differenti persone per ragioni diverse a seconda del sito e utilizzando strategie adeguate.
Interessante e chiaro.

THANKS TO NETGALLEY AND PRINCETON UNIVERSITY PRESS FOR THE PREVIEW!

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