sabato, marzo 30, 2013

Dark Wolf Rising by Rhyannon Byrd

Dark Wolf Rising

My rating: 2 of 5 stars

I think that the same book with 100 pages less would have been better. Anyway the same things as usual are involved, werewolves, mates, rogues and so on. 4th book on a series but there's no need to read the previous one to follow the story. A particularly bitter heroine IMHO.

Penso che lo stesso libro con cento pagine di meno sarebbe stato più scorrevole. Comunque ci sono le solite cose che compaiono in tutti i romanzi d'amore con protagonisi i mutaforma: lupi mannari buoni, cattivi, compagne di tutta la vita, etc .etc. In questo caso però l'eroina mi è risultata particolarmente sgradevole.

THANKS TO NETGALLEY AND HARLEQUIN FOR THE PREVIEW



View all my reviews

giovedì, marzo 28, 2013

The Mind's Eye by Oliver Sacks

The Mind's EyeThe Mind's Eye by Oliver Sacks
My rating: 3 of 5 stars

I like the way Sacks uses words to describe client's cases that become clearly lives in my mind, but sometimes I find him a little bit repetitive. Anyway I didn't know he had this big problem in his eyes.

Mi piace il modo in cui Sacks usa le parole per descrivere i casi dei suoi pazienti, che diventano chiaramente vite nella mia mente, ma a volte lo trovo un pochino ripetitivo. Comunque non ero a conoscenza del suo problema agli occhi.

View all my reviews

martedì, marzo 26, 2013

When the Duchess Said Yes (Wylder Sisters, #2) by Isabella Bradford

When the Duchess Said Yes (Wylder Sisters, #2)When the Duchess Said Yes by Isabella Bradford
My rating: 2 of 5 stars

This book is a little bit different because, almost from the beginning the two are seriously attracted to one another, but in the end I found it a little too much, even if it was important for the plot. And so it was for me a little bit boring, anyway a good romance not so involved with the Ton.

Questo libro non è il solito regency perchè i due personaggi, quasi dall'inizio, sono seriamente attratti l'uno dall'altro, ma alla fine è risultato che tanto trasporto, pur se importante ai fini della trama, è stato per me un po' noioso da leggere; a parte questo un libro d'amore che non ha così tanto a che fare con l'aristocrazia inglese.

THANKS TO NETGALLEY AND RANDOM HOUSE PUBLISHING GROUP FOR THE PREVIEW.

View all my reviews

domenica, marzo 24, 2013

The Autobiography of Billy The kid by Ralph Estes

The Autobiography of Billy The kidThe Autobiography of Billy The kid by Ralph Estes
My rating: 3 of 5 stars

My "problem" is that I like to read more or less everything, but sometimes it is ok, like this time for example, because I got a whole new version of Billy the Kid' story and I love western!

Il mio problema è che mi piace leggere più o meno tutto, ma a volte mi va bene, come stavolta che mi è capitata una nuova versione della storia di Billy the Kid e a me piacciono i western!

THANKS TO NETGALLEY AND BLACK ROSE WRITING FOR THE PREVIEW



View all my reviews

venerdì, marzo 22, 2013

Capture the Wind by Virginia Brown

Capture the WindCapture the Wind by Virginia Brown
My rating: 2 of 5 stars

Once in a while I read "bodice ripper book" and find them funny, so this one also even if, IMHO, it was really a little bit too long but the characters were quite funny and strong heroine are my cup of tea in this time were women in books want only to get spanked (OHHH PLIZ!!!)

Ogni tanto mi leggo i libri d'amore con i pirati e li trovo divertenti, il discorso vale anche per questo anche se alla fine mi è sembrato un po' troppo lungo, ma i personaggi erano ok e in questi tempi in cui le donne nei libri sembra vogliano solo essere sculacciate (OHHHH PER FAVORE!!!!) una che tiene testa al maschio alfa l'apprezzo tanto.

THANKS TO NETGALLEY AND BELLEBOOKS Inc. FOR THE PREVIEW

View all my reviews

mercoledì, marzo 20, 2013

Worlds of Arthur by Guy Halsall

Worlds of Arthur

My rating: 3 of 5 stars

I read a book about Arthur more or less every year, I so love his adventures and his knights. This one was good and even if a little bit of encyclopedic was worth all the pages.

Leggo un libro su Artù e i suoi cavalieri almeno una volta l'anno perchè mi piacciono tantissimo le loro avventure. Questo era carino anche se un po' enciclopedico e decisamente lungo.

THANKS TO NETGALLEY AND OXFORD UNIVERSITY PRESS FOR THE PREVIEW

View all my reviews

lunedì, marzo 18, 2013

The Marriage Mistake by Jennifer Probst

The Marriage Mistake

My rating: 2 of 5 stars

Old story: he's the best friend of her big brother and she has always loved him, but with and interesting twist, that I will not write ;) Well written and funny for all the reference to the corrent erotic/love story like 50 shades.

Trama già vista: lui è il migliore amico di suo fratello e lei è ne è innamorata da sempre, ma c'è una svolta inaspettata della storia, che non scriverò. Scorrevole e divertente, per tutti i riferimenti alle attuali storie erotico/sentimentali come 50 shades.

THANKS TO NETGALLEY AND SIMON AND SCHUSTER FOR THE PREVIEW

View all my reviews

sabato, marzo 16, 2013

Both Flesh and Not: Essays by David Foster Wallace

Both Flesh and Not: Essays

My rating: 3 of 5 stars

I must admit I was waiting for the rush of love that his words have on me, but some of this essays felt the years and some other had a good reason for not being published before. Anyway DFW's rubbish is always better than some actual "masterpieces".

Devo ammettere che mi aspettavo il solito tracollo emotivo che mi danno le parole di DFW, ma alcuni di questi saggi sentono il peso degli anni, mentre altri avevano intrinseche le ragioni per cui non erano stati poi così publicizzati fino ad ora. Resta il fatto che anche la roba più trash scritta da DFW è migliore di alcuni "capolavori" attualmente in circolazione.

View all my reviews

giovedì, marzo 14, 2013

Mr. Darcy Broke My Heart by Beth Pattillo

Mr. Darcy Broke My HeartMr. Darcy Broke My Heart by Beth Pattillo
My rating: 3 of 5 stars

Nice little version of Pride and Prejudice, well to be precise two version of P&P. Well written and intriguing.

Piccola differente versione di Orgoglio e pregiudizio, in realtà comunque le versioni sono due. Ben scritto e scorrevole.

View all my reviews

martedì, marzo 12, 2013

L' assassinio di via Belpoggio e altri racconti by Italo Svevo

L' assassinio di via Belpoggio e altri raccontiL' assassinio di via Belpoggio e altri racconti by Italo Svevo
My rating: 4 of 5 stars

Poche persone scrivono come Svevo, sia i racconti che i romanzi. Un vero piacere, come sempre.

View all my reviews

domenica, marzo 10, 2013

Release Me by J. Kenner

Release Me

My rating: 1 of 5 stars

What happens when E.L.James meets Sylvia Day? We have a male character that is kinky like Christian Gray and mean like Gideon Cross, plus the heroine has not only beauty and problems related to her childhood, as the hero of course, but is even exceptionally talented and a geek. So this book was really too much in more than a way, or probably it's just me so fed up with spanking, rich alpha male and submissed girls due to a crazy family/mother, but still very sex oriented.

Che succede quando E.L.James incontra Sylvia Day? Abbiamo un personaggio maschile che a letto assomiglia a Christian Gray e fuori dal letto è cattivo come Gideon Cross, inoltre l'eroina non è solo bella ed ha - ovviamente - grossi problemi che le derivano dalla sua infanzia, come il protagonista ovviamente (se ne salvasse uno), ma è anche particolarmente dotata ed è un genio dei computer. Per me quindi questo libro è stato veramente troppo per più di una ragione, tutti troppo belli, troppo intelligenti, troppo problematici ma anche ricchi e di successo, come se avere dei problemi nell'infanzia automaticamente ti portasse a diventare un guru della finanza, ma magari sono solo io che sono stanca di tutte queste sculacciate, maschi alfa e donne sottomesse a causa di problemi familiari che però si divertono tanto con il sesso.

THANKS TO NETGALLEY AND RANDOM HOUSE PUBLISHING GROUP FOR THE PREVIEW

View all my reviews

venerdì, marzo 08, 2013

1Q84 Libro 3. Ottobre-Dicembre by Haruki Murakami

1Q84 Libro 3. Ottobre-Dicembre

My rating: 3 of 5 stars

I felt a little disappointed at the end, but ok, it was sooo Murkami's that I couldn't complain...

Leggermente delusa alla fine, ma è talmente tipico di Murakami che non posso lamentarmi...


BUONA FESTA DELLA DONNA!


View all my reviews

mercoledì, marzo 06, 2013

The Prince (The Original Sinners, #3) by Tiffany Reisz

The Prince (The Original Sinners, #3)The Prince by Tiffany Reisz
My rating: 2 of 5 stars

Sooo, another book by Tiffany Reisz and another time mixed feeligs about that. This one even leaves me with a big cliffhanger so I just wonder how's it gonna end and how could be possible to fool two intelligent people like the priest and the king, but ok, it's a book, I keep on forgetting that....

Un altro libro di T. Reisz e un'altra volta in cui i miei sentimenti a riguardo sono piuttosto contrastanti, inoltre questo non finisce e quindi "sarò costretta" a leggere anche il prossimo; mi chiedo comunque come sia stato possibile fregare per cosi' tanto tempo il prete e King, ma ok, continuo a dimenticare che stiamo parlando della trama di un libro....

THANKS TO NETGALLEY AND HARLEQUIN FOR THE PREVIEW

View all my reviews

lunedì, marzo 04, 2013

Timbuktu by Paul Auster

TimbuktuTimbuktu by Paul Auster
My rating: 3 of 5 stars

I like stories written "by dog" just like the one by Sandor Marai or Fluke. This was from one of my favorite author so I couldn't miss it, and Mr. Bones didn't disappoint me, but in this case I have to admit a slight preference for his owner, Mr.Christmas.

Mi piacciono le storie scritte "dai cani", come quella di Sandor Marai oppure Fluke. Questa poi l'aveva scritta una dei miei autori preferiti, quindi non potevo perderla e Mr. Bones non mi ha deluso, anche se forse in questo raro caso, mi piaceva di più il suo padrone, Mr.Christmas.


View all my reviews

sabato, marzo 02, 2013

The Angel (The Original Sinners, #2) by Tiffany Reisz

The Angel (The Original Sinners, #2)The Angel by Tiffany Reisz
My rating: 2 of 5 stars

This novel gives us an excursus on Soren' story, with or without Nora, and we see the development of Michael as a young man, and in love. Still do not know what this fuss is all about, maybe the role of the catholic church...

Questa storia ci offre un excursus nella vita di Soren, prima e dopo Nora, e osserviamo i cambiamenti di Michael che s'innamora. Resta il fatto che mi chiedo ancora perchè questa serie abbia fatto tanto scalpore e l'unica risposta che mi sembra valida è il ruolo della chiesa cattolica....

View all my reviews